1954 DD-DE Ida-Saksamaa-Saksamaa RDT (Germania dell'est)-Germania

5 comments:

  1. Pilland san konnnichiwa!


    I know some following things.

    As for KARAFUTO, it was divided lat. 50 degrees N line in Portsmouth treaty after the Russo-Japanese War in the north and south in the border.

    By the Ainu which the name of "KARAFUTO" comes from this island "カムイ・カラ・プト・ヤ・モシリ"(kamuy kar put ya mosir) Ainu called it.
    This means "the island that God prepared into the river mouth" by Ainu.
    Because it was located seeing from the river mouth of Heilungjiang (the Amur) over there, it was called it in this way.

    A northern minority race did an ex-chief priest.
    Racial Ainu in the southern part.
    Racial ウィルタ in the central part (I called Ainu race "オロッコ").
    Racial ニヴフ in the northern part (with ニヴヒ).


    This black car is very splendid.
    It may be a German car.

    soredewamata!

    Allora vediamo di nuovo.

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  2. This Mercedes 300 (W 186 II) was introduced in 1951and since then used as representative car for high West German officials. The license plate number of the car on this photo BD 53-556 identifies it as acar used by the Office of the President of the Federal Republic of Germany, but not as the car of the president himself, which carries the license plate number 0-1.
    The car stops in front of the barrier; the chauffeur can be seen sitting at the steering wheel, while the official (maybe the state secretary of the president) stands outside, talking to a West German border guard. West German high officials were prohibited to use the transit autobahn between West Germany and West Berlin by the East German authorities to underscore there understanding that West Berlin was not part of the Federal Republic.

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  3. Questa è magnifica, un vero documento storico.

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    1. Si tratta del cosiddetto "Checkpoint A", ovvero il punto dove l'autostrada Amburgo-Berlino passava dalla Germania occidentale (ex zona di occupazione britannica 1945-1949) alla Germania Orientale (ex zona di occupazione sovietica 1945-1949). Era uno dei 3 "Transit" che esistevano dalla Germania occidentale per raggiungere Berlino ovest, che era una specie di isola all'interno della Germania orientale. La particolarità giuridico-amministrativa di Berlino ovest era che rimase sempre "zona d'occupazione britannica-statunitense-francese", ma non parte della Germania occidentale. Le 3 autostrade "Transit" si dovevano percorrere senza possibilità di fermate intermedie fino a Berlino ovest e non erano accessibili dalla Germania orientale, che pure ne era "lacerata" dal loro attraversamento. Le 3 autostrade "Transit" correvano tutte su viadotti con muri o reticolati invalicabili ai margini della carreggiata, oppure con fitta vegetazione e campo minato per evitare sconfinamenti reciproci da o verso la Germania orientale.
      Pochissimi lo sanno, ma in Italia esiste una situazione analoga che però, grazie alla distensione ed a Schengen, non è più drammatica. Cliccare QUI per vederla .

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    2. Grazie, di recente sono stata a Berlino e ho "ripassato" (nel senso che era una cosa che mi sembra impossibile che non sapessi, eppure non me la ricordavo affatto) la questione di Berlino Ovest come "isola" occidentale. Perciò tutti i berlinesi erano in qualche modo prigionieri, non solo quelli dell'Est.
      Molto interessante anche la storia della Strada di Osimo.

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